AklıSelim Projeler

1-ÇEKMATİK

KONU :ÇEK DEFTERLERİ VE ÖDEMELERİ.

AMAÇ: ÇEKLE ÖDEME BİÇİMİNE TEKNOLOJİK İŞLEVSELLİK KAZANDIRMAK.

YÖNTEM: ÇEK DEFTERLERİNE VE YAPRAKLARINA BARKOD KONULMASI.

GÜNÜMÜZ ÖDEME ARAÇLARININ EN ÖNEMLİLİLERİNDEN BİRİSİ;KUŞKUSUZ,ÇEK KEŞİDESİYLE YAPILAN ÖDEMELERDİR.YAYGIN OLARAK KULLANILMAKLA BİRLİKTE ÇEK TAHSİLATININ VE HESAP UYGUNLUĞU SORGULAMALARININ,MEVCUT BANKACILIK TEKNOLOJİSİNİN ÇOK GERİSİNDE OLDUĞU AŞİKARDIR.

ÇEK YAPRAKLARININ VE DEFTERLERİNİN BARKOD İLE NUMARALANDIRILMASI GİBİ ÇOK BASİT BİR YÖNTEMLE VE BU NUMARALANDIRMANIN ‘ÇEKMATİK’ CİHAZLARINA TANITILMASIYLA ;

1)ÇEK SAHİBİ BİLGİLERİNİN ‘ÇEKMATİK’ TEN KONTROLU,

2)ÖDEME TARİHİNDE ‘ÇEKMATİK’ TEN ÇEK HESABININ UYGUNLUĞUNUN SORULMASI,

3)ÇEK HESABININ UYGUNLUĞU DURUMUNDA,BANKA KOMİSYONU HESAPLANARAK

‘ÇEKMATİK’ TEN ÇEK ÖDEMESİNİN SAĞLANMASI,

4)‘ÇEKMATİK’ TEN ÖDEME YAPILABİLMESİYLE BİRLİKTE, BANKA GİŞELERİNDEKİ

SIKIŞIKLIĞIN AZALTILMASI,

5)ÇEK SAHTEKARLIĞININ ÖNLENMESİ,

6)ÖZELDE TÜRK BANKACILIK SİSTEMİ’Nİ BİR ADIM ÖNE GEÇİRMESİ VE DİĞER BANKALARA ESİN KAYNAĞI OLUŞTURMASI MÜMKÜN OLACAKTIR.

PROJENİN UYGULAMAYA KONULMASI DURUMUNDA;MEVCUT MATİK CİHAZLARINA ‘ÇEKMATİK’ ADININ VERİLMESİYLE BİRLİKTE, PROJE TANITIMININ DAHA KOLAY OLACAĞI DİKKATE ALINMALIDIR.

01/11/2008

Uygulandı..

2-BAHES 

KONU : BANKA HESABI BİRLİĞİ VE BANKA SEÇME HAKKI..
AMAÇ : MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ / BANKA KARLILIĞINI ARTIRMAK..

GÜNÜMÜZ BANKACILIK TEKNOLOJİSİYLE, BANKA HESAPLARI BAĞIMSIZLAŞTIRILMALIDIR. BİREYSEL/KURUMSAL MÜŞTERİ SAHİP OLACAĞI TEK BANKA HESAP NUMARASI İLE VE TEK BANKA KARTIYLA BÜTÜN İŞLEMLERİNİ (MEVDUAT HESAPLARI-KREDİ KARTI-HAVALE-DÜZENLİ ÖDEMLER-BİREYSEL BANKACILIK İŞLEMLERİ…) YAPMALIDIR. BÖYLECE BANKALAR HER MÜŞTERİ İÇİN GEREKSİZ BANKA KARTI-KREDİ KARTI-HESAP NUMARASI OLUŞTURMA V.B. MADDİ VE MANEVİ MALİYETLERDEN KURTULMALIDIR. OLUŞTURULACAK ORTAK ATM CİHAZLARIYLA MÜŞTERİ HANGİ BANKANIN MÜŞTERİSİYSE O BANKA, UYGULADIĞI HİZMET BEDELLERİNİ MÜŞTERİDEN TAHSİL EDEBİLİR.BANKALAR YAPILAN İŞLEMLERE GÖRE, ORTAK HAVUZLARINDAKİ KENDİNE DÜŞEN MASRAFTAN SORUMLU OLMALIDIR. BANKA MÜŞTERİSİ İNTERNET ÜZERİNDEN YAPTIĞI İŞLEMLERDE DE, MUDİSİ OLDUĞU BANKANIN HİZMET BEDELLERİYLE MUHATAP OLMALIDIR.
BU YAKLAŞIMI CEP TELEFONLARINDAKİ NUMARA TAŞINABİLİRLİĞİNE BENZETEBİLİRİZ.
KISACA, BİR KİŞİ YA DA KURUM SENELİK YA DA BİRKAÇ SENELİK BİR SÖZLEŞMEYLE HİÇBİR ZAMAN DEĞİŞMEYEN BİR HESAP NUMARASI VE SÖZLEŞME YAPTIĞI TEK BANKA İLE MUHATAP OLARAK:

BANKASINI SEÇEBİLECEK, MEMNUNİYETİ ÖLÇÜLEBİLECEK,
BANKALAR GEREKSİZ MASRAFLARDAN KURTULACAK VE BU MASRAFLAR YERİNE MÜŞTERİYE DÖNÜK KOLAYLIKLAR GELİŞTİREBİLECEK,
KİŞİ YA DA KURUMLARIN BANKA İŞLEMLERİNİN TAKİBİ KOLAYLAŞACAK,
MÜŞTERİ MEMNUN OLDUĞU BANKA İLE SÜREKLİ OLARAK ÇALIŞABİLECEK,
YA DA MEMNUN DEĞİLSE SÖZLEŞME SONUNDA BANKASINI DEĞİŞTİREBİLECEK,
REKABETİ ARTTIRACAĞI İÇİN BANKACILIĞIN HİZMET KALİTESİ YÜKSELECEK,
İHTİYAÇTAN FAZLA BANKAMATİK CİHAZI VE PERSONEL MASRAFI YERİNE, MÜŞTERİYE FAZLADAN KATKI SAĞLANABİLECEK,
İŞ DEĞİŞİKLİĞİNİN SÜREKLİ OLDUĞU ÜLKEMİZDE, MÜŞTERİ VE BANKALAR SÜREKLİ HESAP AÇIP KAPATMA ZAHMETİNDEN KURTULACAK, MÜŞTERİ GEREKSİZ KART TAŞIMAYACAK, BANKALAR KART OLUŞTURMA KÜLFETİNDEN KURTULACAK, MÜŞTERİLER VERİLMEYEN HİZMET İÇİN HESAP İŞLETİM ÜCRETİ V.B ÖDEMEYECEK,
HERHANGİ BİR BANKA İSMİ TAŞIMAYAN, İHTİYACA GÖRE KONULMUŞ BANKA MATİK CİHAZLARINDA, BANKALAR YAPILAN İŞLEMLE ORANTILI OLARAK MASRAFTAN SORUMLU OLACAK, MALİYETLER DÜŞECEK,
SÜREKLİ HESAP AÇILIŞI VE KAPANIŞI YAPILMAYACAK, GEREKSİZ YERE ZAMAN KAYBI ÖNLENMİŞ OLACAK,
BU PROJEYE BAĞIMSIZ HESAP KISALTMASI OLARAK BAHES ADI VERİLEBİLİR.
BU YAKLAŞIM TÜRKİYE’DE BİR İLK OLACAK, DÜNYADA DA ÖRNEK..

BANKACILIK SEKTÖRÜNÜN GEREKSİZ YERE KAYBEDECEĞİ VAKİT VE NAKİTİ YOK..BANKA MÜŞTERİLERİNİN DE ÖYLE..

18.11.2011

Güncelleme 19.10.2016.. https://anahtaryazilim.wordpress.com/

3-BURÇAK – BURÇLARA GÖRE SINIF OLUŞTURMA YÖNTEMİ

RESMİ VE ÖZEL OKULLARDA, ASKERİ BİRLİKLERDE, SEMİNER, KONFERANS, AİLE HEKİMLİĞİ VE BENZERİ TOPLULUKLARDA UYGULANABİLİR..

GENEL HATLARIYLA BURÇAK YÖNTEMİ

Kamu ya da özel, tüm eğitim ve öğretim kurumlarında, sınıflar oluşturulurken ve o sınıfların öğretmenleri belirlenirken, öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları burçlarla birlikte, yapılacak kişilik testleri gibi kriterlerle eğitim-öğretim faaliyetlerinin en üst seviyede ölçeklendirilerek iyileştirilmesi ve yönetilebilmesini amaçlayan yöntemdir.

Bu yöntem, birden fazla kişinin çalıştığı ya da eğitim gördüğü tüm alanlara uygulanabilir olmakla birlikte, bu tarifnamede sadece eğitim ve öğretim kurumları baz alınmıştır.

Türkiye genelinde, resmi ya da özel tüm eğitim kurumlarında kız öğrenci-erkek öğrenci sayısı eşitliği, idare takdiri, veli isteği gibi başarı ve uyum odaklı olmayan ölçütlerle sınıflar oluşturulmaktadır. Sınıflar oluşturulduktan sonra, sene içerisinde çeşitli uyumsuzluk nedenleriyle öğrencilerin ve hatta öğretmenlerin sınıfları değiştirilmektedir. Son yıllarda, özellikle kamuya ait eğitim kurumlarında, sınıf içi uyum ve öğrenci başarılarında önemli ölçüde düşüş dikkat çekmektedir.
Sınıflar oluşturulurken, öğrenci ve öğretmenlerin doğum tarihlerinden yola çıkılarak, sahip oldukları burçları esas alan bir ölçüt kullanılması; sınıf içi uyumu ve başarıyı, sınıflar arası rekabeti ve okul başarısını yükseltecektir. Ayrıca, yukarıda tanımlanan ve aşağıda tarif edilen böyle bir yöntemin, rastgele sınıf oluşturulmasından daha faydalı olması beklenir.

Bu yöntemi uygulayabilmek için öğrenci ve öğretmenler 4 gruba ayrılır:

Ateş, Toprak, Hava ve Su.

Bu gruplar aşağıda gösterildiği gibi üçer farklı burçtan oluşur:

Ateş  

Koç       (21 Mart-20 Nisan) 

Aslan    (23 Temmuz-23 Ağustos)

Yay       (23 Kasım- 21 Aralık)

Hava 

İkizler    (22 Mayıs-21 Haziran)

Terazi    (23 Eylül-23 Ekim)

Kova      (21 Ocak-18 Şubat) 

Toprak

Boğa    (21 Nisan-21 Mayıs)

Başak  (24 Ağustos-22 Eylül)

Oğlak   (22 Aralık-20 Ocak)

Su

Yengeç (22 Haziran-22 Temmuz)

Akrep   (24 Ekim-22 Kasım)

Balık     (19 Şubat-20 Mart)

Birbirine en yakın gruplar ise şu şekildedir :

Ateş-Hava
Su-Toprak

Uygulamada, doğum tarihleriyle öğrenci ve öğretmenlerin grubu belirlendikten sonra, sınıflar ve öğretmenler bu ölçüte göre değerlendirilir. Örneğin, 1 Nisan doğumlu “Öğrenci A”,  Ateş grubudur ve kendisiyle uyumlu olan Koç, Aslan ve Yay burçlarından oluşan Ateş grubu sınıfta, örneğin, 25 Temmuz doğumlu Aslan burcu ve Ateş grubu olan “Öğretmen B” ile , örneğin,”  İngilizce” dersini işler.

Herhangi bir grupta sorun yaşayan herhangi bir “Öğrenci C”, aynı gruptan başka bir sınıfa ya da kendisine en yakın diğer gruptaki sınıfa kaydırılır. Örneğin; Ateş grubu “Öğrenci C”, sınıfı ile ilgili sorun yaşadığında bir diğer Ateş grubu sınıfta ya da en yakın grup olan Hava grubu sınıfına kaydırılır.

Diğer taraftan, ders dışı etkinliklerde ve sınıfların okul içerisindeki dağılımında da bu yöntem uygulanabilir. Böylece ders dışı etkinliklerde grupların uyumu sağlanırken, teneffüslerde sınıflar arası kavgaların azaltılması hedeflenir. Örneğin; Ateş ve Hava grupları aynı katta ya da birbirine en yakın konumda, aynı şekilde Su ve Toprak grupları aynı katta ve birbirine yakın olmalıdır. Diğer bir deyişle, Ateş grubu ile Toprak ve Su grubu aynı katta veya çok yakın olmamalıdır.

Tüm bu uygulamalar, tüm okullarda görevli olan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlar gözetiminde ve çeşitli kişilik testleri ile desteklenecektir. Her eğitim-öğretim yılı başlangıcında, bu yöntemle ilgili genel bir değerlendirme sonrasında, sene içerisinde olan ve olabilecek durumlara göre güncellemeler yapılacaktır.

https://burclaragoresinifolusturma.wordpress.com/

4) Anahtar Yazılım

1-ATM cihazlarının sayısı yarı yarıya düşürülebilir,

2-Düşen ATM cihazı sayısı, her bankanın işlem maliyetlerini azaltır,

3-Azalan maliyetlerle, banka karlılığı artar,

4-Bankalar daha fazla kar elde edince bunu müşterilerine yansıtır,

5-Banka müşterilerinin memnuniyeti artar,

5-Çok sayıda ve farklı ATM cihazı yerine, tek tip ama her bankanın yazılımını içeren “Anahtar Yazılım” ile her bankaya ve müşterisine hizmet eden bir Atm sistemi oluşturarak, dünyada bir ilk olunabilir.

Kısaca, herhangi bir banka ismi taşımayan, ihtiyaca göre konuşlandırılacak ve “Anahtar Yazılım” ile her bankaya hizmet edebilecek ATM cihazları ile bankalar, yapılan işlemle orantılı olarak ATM masraflarına ortak olacak ve maliyetler yarı yarıya düşecek. Bu da bankalar ve müşterileri leyhinedir.

Bankacılık sektörünün gereksiz yere kaybedecek vakit ve nakiti yok bence. Banka müşterilerinin de öyle…

2 NO’LU BAHES İSİMLİ PROJEDEN DERLENMİŞTİR..BAHES, ASLINDA 2 PROJE İÇERMEKTEDİR..

https://anahtaryazilim.wordpress.com/

Reklamlar